Esprix Goud voor de Roboboy van Volkswagen

Herinner je je de Volkswagen campagne ‘Roboboy’ nog? Tijdens de uitreiking van de Esprix awards op 23 mei jl. won deze campagne goud en dat was niet voor niets…

”Innovatie menselijk maken”, dat was volgens creatief directeur Achtung! mcgarrybower, Mervyn ten Dam, het startpunt voor deze VW-campagne. Niet alleen heeft deze campagne menig kind blij gemaakt met een mooie Roboboy-pak, ook de jury van de Esprix Awards was razend enthousiast: ”Een prachtige, geïntegreerde case. Buitengewoon creatief, met geslaagde executie en een mooie, emotionele en vernieuwende manier om product features over het voetlicht te brengen. Het is een kinderlijk simpel idee. Slim en innovatief. De campagne is volledig in stijl van Volkswagen gemaakt. Geen enkel ander merk had het op deze manier kunnen doen. Hoewel de autopakken niet nieuw zijn, is het toepassen van de app een gouden vondst. Ook de toepassing van de verschillende media binnen de hele campagne is uitstekend op elkaar afgestemd”, aldus de jury. ”De resultaten van de campagne zijn goed. Er zijn 20.000 Roboboy-pakken opgehaald bij de dealer. De pakken werden bovendien een conversation piece. Een jaloersmakend creatief idee, dat qua resultaat overeind blijft. Een uitstekend voorbeeld van een innovatieve, out-of-the boxcampagne die goud verdient.”

De campagne werd niet alleen in de zomer van 2017 gelanceerd op TV, radio, online en social media, maar ook in de bioscoop. Twee weekenden lang deelden een vijftal bioscopen uit het FoxScreen netwerk de Robopakken uit aan jonge bioscoopbezoekers. De Robopakken vlogen na afloop van een kinder- of familiefilm letterlijk de deur uit en dat maakten zowel de exploitanten als de bezoekers zeer enthousiast! Bekijk de case hier.